Hemsida & marknadsföring för ditt byggföretag
Med en genomtänkt och proffsig hemsida för ditt byggföretag ökar du förtroendet gentemot nya potentiella kunder.
Ditt byggföretags hemsida är ditt ansikte utåt, åtkomligt 24 timmar / dygn för såväl potentiella kunder som redan befintliga var de än befinner sig.
Visa stolt upp dina referenser och kundbetyg och möjliggör för enkel digital kommunikation.
Offertformulär
Kontaktformulär
Formulär för jobbsökande
Fler kunder med en komplett satsning, som bland annat innefattar:
Annonsering via Google och Facebook.
Höga positioner med strategiskt valda sökfraser i Google sök.
Optimerad Google My Business profil (för den lokala marknaden).
Alternativ marknadsföring via SMS och E-post.
Optimerad och proffsig hemsida
Hur definierar vi en optimerad och proffsig hemsida för ditt byggföretag och varför behöver du det?
Oavsett om du har en befintlig webbsida eller ej kan det gynna dig att optimera eller ta fram en helt ny med fokus på att ge ett proffsigt intryck och med hög användarvänlighet. Det gör inte bara att din hemsida kan driva in fler kunder, det gör även så att din marknadsföring blir effektivare.
Övriga fördelar är att du snabbare klättrar upp i det organiska resultatet.
Google Ads
När en potentiell kund letar efter tjänster ditt byggföretag bistår med så sker en majoritet av sökningarna via Google. Google Ads ger en omedelbar synlighet vilket kan ge dig ett klart försprång till att kamma hem nya affärer.
Vem som helst kan skapa ett konto via Google Ads och starta igång marknadsföring men för ett väl optimerat annonskonto krävs betydligt mer.
Ett väl optimerat annonskonto kommer visas på bättre positioner på Google, samtidigt som du kan minska klickkostnaden.
Låt oss hjälpa er!
Positioner på Google
Hur ligger ditt byggföretag till i dagsläget, jämfört med andra aktörer i byggbranschen, när någon letar efter tjänster du erbjuder i ditt närområde? Gör ett test och ”googla” på exempelvis ”Byggföretag” eller ”snickare” och se vilka resultat som dyker upp.
Ligger du redan bra till så kan vi fundera över huruvida din webbplats är optimerad för att konvertera ett besök till en faktisk kund.
Vi kan göra en gratis nulägesanalys för att se hur du faktiskt ligger till samt med förslag på vad vi bör göra för att förbättra.
Gratis analys
Oavsett om du är nöjd eller inte med antalet kunder du får in idag så skadar det inte att få lite gratis tips och förslag på förbättringar som kan stärka din byggfirmas förutsättningar i framtiden.
Vi möter din budget och ditt behov och sätter samman en lösning som kan växa med tiden – Vi hjälper dig med digital marknadsföring om du så önskar.