Webbyrå i Linköping
Vår webbyrå i Linköping hjälper dig och ditt företag att synas bättre på webben i Linköping där grunden för all synlighet är en bra hemsida med en bra användarupplevelse.
Vad kan då hända om hemsidan inte har en bra användarupplevelse?
Om användarupplevelsen är dålig finns det risk att en besökare och en potentiell kund snabbt lämnar hemsidan vilket kan påverka hemsidans SEO negativt. Om Google Ads betalannonser används finns det risk för klick som bara kostar pengar.
När vi som webbyrå i Linköping bygger en hemsida är det viktigt att tekniken är på topp, det ska vara en bra design, hemsidan ska laddas snabbt, det ska vara ett intressant innehåll, det ska vara lätt för en besökare att navigera och så vidare.
Det här är grunden för en bra synlighet via Googles tre kanaler som benämns Google Ads (betalannonser), Google Business och organiskt sök.
Hur skiljer vi då på dessa tre olika kanaler?
Jo, överst på Googles första sida syns ofta betalannonserna, under dessa annonser syns Google Business med Google Maps och under dessa så syns de organiska positionerna 1-10. Ofta förekommer även betalannonserna längst ner på sidan.
När vi som webbyrå arbetar med organiskt sök använder vi oss ofta av landningssidor om konkurrensen är hög om vissa sökfraser, i exempelvis Linköping. Den aktuella sökfrasen blir då landningssidans huvudrubrik eller H1-tagg som den också kallas. Därefter finns det ytterligare åtgärder att tänka på som ett intressant textinnehåll och så vidare.
Vad som ytterligare krävs för att få en bra position berättar vi gärna mer om i ett samtal via telefon, Google Meet eller via ett vanligt mejl.
Det är viktigt att komma ihåg att det tar tid att uppnå en bra synlighet via de organiska positionerna och Google Business. Vid Google Ads däremot så blir det en omedelbar synlighet när betalannonserna tickar igång.
Vid svåra sökfraser kan det ta månader eller till och med år innan bra positioner uppnås via organiskt sök och Google Business. Därför är det bra att även satsa på andra sökfraser med lägre konkurrens som snabbare kan få bra positioner i exempelvis Linköping.
Google Business är även en företagspresentation som syns till höger på Googles första sida (datorvy) om företagsnamnet skrivs in i sökrutan. Denna företagsprofil är mycket bra för den lokala marknaden och det går på denna profil att samla in recensioner och lägga ut nyhetsuppdateringar.
Det är viktigt att jobba även med Google Business så att signaler sänds till Google att den är intressant vilket kan medföra att synligheten stärks. Tänk på att lägga ut nyhetsinlägg på hemsidan för att därefter länka från företagsprofilen till hemsidan. På så sätt drivs trafiken mot hemsidan vilket kan stärka hemsidans SEO.
Målet är att komma högt upp i sökresultatet även i Google Business söklista, helst position ett eller två då det i mobil inte alltid visas tre sökresultat som oftast är fallet i datorvy.
När vi som webbyrå i Linköping anlitas för att stärka upp dessa kanaler finns det olika former av upplägg. Vi kan arbeta med ett visst antal timmar per månad, vi kan bestämma ett resultatbaserat upplägg om 12-24 månader, vi kan bidra med enstaka insatser och så vidare.
Men innan åtgärder sätts in är det bra att först göra en kravlös gratis analys av synligheten i Linköping eller på andra orter. Det enda krav vår webbyrå då har är att vi går igenom analysen tillsammans. Det finns alltså inget krav på att vår webbyrå därefter måste anlitas.
Som webbyrå arbetar vi även med andra tjänster som webbutveckling, webbhotell, sociala medier, systemutveckling, programmering för avancerade funktioner och så vidare.
Välkommen till oss på Webbpoolen Sverige AB
Webbyrå Linköping