Gratis analys hemsida
Vi gör gärna en gratis analys av er hemsida så kontakta oss redan i dag.
Att hemsidan är väl optimerad är viktigt om synlighet önskas på exempelvis Google.
Fyll i formuläret nedan – vi analyserar din hemsida!
Vad ingår i analysen?
Vi undersöker vilka sökfraser som dina potentiella kunder kan tänkas använda när de letar efter produkter eller tjänster som du erbjuder.
När vi har samlat ihop lämpliga fraser undersöker vi hur stor söktrafik fraserna har i genomsnitt per månad samt vilka positioner ni har i dagsläget.
Analysen visar vidare vilka sökfraser som är mest gynnsamma att satsa på för ökad synlighet.
Det finns många olika kanaler att välja mellan men det kan vara svårt att veta vilken kanal du bör satsa på för bästa effekt. Olika kanaler fungerar olika bra beroende på vilken typ av verksamhet du driver samt vilka typer av tjänster din verksamhet erbjuder.
För att inte gå på niten att lägga en stor del av din marknadsföringsbudget på fel kanal hjälper vi dig att välja ut den/de mest lämpliga kanaler att satsa på.
Vi lämnar inte bara kanalen vi tycker att du ska satsa på rätt upp och ner, utan med en riktig motivering som förklarar varför den ena kanalen fungerar bättre eller sämre för just din verksamhet.
Målet är en så hög som möjligt så kallad ROI (Return On Investment).
Visste du att snabbheten eller ”pagespeed” på din hemsida är en avgörande faktor för hur bra ranking du får hos Google?
Vi gör en analys och kontrollerar om det finns några brister som gör att du får en långsammare laddningshastighet än nödvändigt.
Testet ska tas med en nypa salt då ett sämre resultat inte per automatik betyder att din hemsida är dålig. Det beror helt enkelt på vilken funktionalitet din hemsida kräver och vilka resurser som används för att möjliggöra detta. Om hemsidan är enkel och egentligen inte behöver någon avancerad funktionalitet men ändå ger ett dåligt resultat, ja då tyder det på brister hos den som tog fram produkten. Vi kollar därför inte blint på betyget i sig utan på de punkter som bidrar till en sämre laddningshastighet.
En hemsida som inte är mobilanpassad kan gå miste om många potentiella leads/kunder då över 50% av all internetsurfning sker via mobiltelefoner.
Google prioriterar mobilvänliga hemsidor först.
Om hemsidan är responsiv så kan den också mycket väl vara mobilanpassad men responsivitet är inte lika med mobilanpassad.
Att hemsidan är responsiv betyder bara att elementens storlek och position förändras baserat på hur stor upplösning som används. Responsivitet är ingenting som fungerar per automatik, det är något som måste definieras i vad som heter CSS (Cascading Style Sheets). CSS är den kod som avgör hur din hemsida ska se ut, vilket också kan göras på ett sätt så att den bestämmer hur din hemsida skall se ut baserat på hur stor upplösning som används.
Responsivitet är viktigt!
Utförs det korrekt så har du en hemsida som ser bra ut i ALLA enheter, mobiltelefon, surfplatta, Laptop och större skärmar.
Vi går genom vilken teknik som används på din nuvarande hemsida samt huruvida den är optimerad. Många hemsidor använder på tok för mycket resurser.
Är din hemsida uppbyggd på ett sätt som gör den enkel att använda för slutanvändaren? Har ni funderat över vilka färger som passar och vilka fonter som ser bäst ut för målgruppen ni vill träffa?
Vi går genom din befintliga produkt och lämnar förslag på förbättringar sett till användarvänligheten.