Hjälp med Google Ads
Vi hjälper er med Google Ads om ni önskar en omedelbar synlighet på Google för en specifik sökfras.
Fördelen med Google Ads betalannonser jämfört med andra kanaler som organiska positioner och Google Business är att man kan få en omedelbar synlighet på vilken sökfras man än önskar synas på, vilket är till stor hjälp. Ni kommer då att synas högt upp på första sidan på Google vilket naturligtvis är en mycket bra plats. Det går då snabbt att få ut era produkter eller tjänster så att potentiella kunder ser er och kan kontakta er.
Dock är det inte alltid som Google Ads är den bästa kanalen så kontakta oss gärna för en kostnadsfri diskussion så hjälper vi er att reda ut detta.
Vi är Google Partner vilket betyder att vi är certifierade av Google, det betyder också att vi kan ge er bonus vid annonseringen. Välkommen att kontakta oss, vi hjälper dig med din annonsering!
Pris Google Ads
Google Ads medför endast en kostnad när någon klickar in sig på er annons.
Kostnaden för ett klick beror på konkurrensen på olika sökfraser. Priset för att annonsera bör ställas i relation till hur mycket en order kan vara värd. Vet ni exempelvis att ett köp ger en intäkt om 1000 kr eller 100000 kr så är det ju en stor skillnad.
Det finns ingen risk att det rinner iväg mer pengar än vad ni ställt in som daglig budget. När den dagliga budgeten är slut visas inte annonsen längre. Men för den som är orolig går det ju att sätta en limit på sitt betalkort så att det aldrig kan dras mer än exempelvis 10000 kr på kortet under en månad. Ett annat alternativ är att det går att ha ett särskilt bankkonto för betalningar till Google dit man då för över den summa som är aktuell för månadens annonsering.
För att motverkat att någon av era konkurrenter klickar bort delar av er budget har vi ett spårningsverktyg till hjälp som vi kan använda.
Google Ads optimering
När vi sätter upp en kampanj via Google Ads rekommenderar vi att vara försiktiga med budgeten i början.
Om vi anlitas optimerar vi annonserna så att den presterar mer och mer effektiv till en lägre klickkostnad. Till vår hjälp har vi konverteringsspårning och annan data som gör att vi hela tiden kan optimera annonseringen.
När vi optimerar ser vi till att vi plockar bort sökord som inte leder någon vart. Exempelvis försöker vi att motverka att personer som söker jobb klickar in sig på annonserna, det går dock inte helt att motverka.